Cinta , Sayang , suke dan minat .

aku pernah ditanyakan oleh seorang hamba Allah ni dengan soalan 'apa beza antara cinta, sayang, suka dan minat?' and aku tak tau nak jawab apa.sebab aku tak pernah pon terfikir and langsung tak terlintas untuk berfikir apa maksud-maksud tu.. ye, aku pon sure yang majoriti kat luar sana pon memang macam aku kan.langsung tak pernah fikir dan menghayatinya... even kita sendiri membesar dan menjalani kehidupan dengan penuh cinta dan sayang. tak kira lah sama ada dari keluarga, kawan, mahu pun kekasih hati.. tapi bila ada insan yang mula menanyakan soalan begitu, baru aku sedar yang aku sendiri pon tak tau apa bezanyaa. senang cakap aku tak mampu nak ungkap dengan kata-kata apa maksud yang sebenarnya..walau hakikat dan realitinya kita sentiasa dikelilingi dengan perasaan dan suasana tu..

No comments:

Post a Comment